چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان:

رسالتِ هنرِ انقلاب، جهاد تبیین در عرصه هنر است

رسالتِ هنرِ انقلاب، جهاد تبیین در عرصه هنر است
چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان گفت: رسالتِ هنرِ انقلاب، جهاد تبیین در عرصه هنر است.
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر :  ۳۵۰۰۷۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ، حجت الاسلام آرش نیک نژاد با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی، هنری است که متعهدانه در خدمت نظام توحیدی باشد، اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی باید بتواند آسیب های روز جامعه را تبیین کند؛ به عبارت دیگر رسالتِ هنرِ انقلاب جهاد تبیین در عرصه هنر است.
وی با اشاره به این‌که هنر انقلاب اسلامی با زبان اسلام سخن می گوید نه با زبان غرب، افزود: هنرمندان انقلابی پاسخ هنر مکاتبی که غرب بنیان گذار آن ها بوده همچون مکتب سورئال و کوبیسم را با زبان آن‌ها نمی دهند بلکه از ظرفیت های غنی ایرانی و اسلامی برای اشاعه مفاهیم اسلامی و انقلابی در دنیا بهره می گیرند و این بزرگ ترین نقطه قوت هنر انقلابی به شمار می آید.
وی گفت: پایه و اساس هنر متعهد رضایت خداست و باید برای رضای خدا باشد که در غیر این صورت اگر چه ممکن است هنرمند گمان کند سود کرده اما به واقع سقوط کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کمرنگ بودن حمایت ها از هنر انقلاب اسلامی گفت: هنرِ هنرمند انقلابی زمانی به منصه ظهور می رسد که حمایت از آن در حد شعار و حرف باقی نماند و در جامعه ظهور و بروز داشته باشد در غیر این صورت اثرگذاری مطلوبی ندارد و ذبح می شود.
به گفته ی نیک نژاد، در رشته های انیمشین، موسیقی، گرافیک و ‌‌‌‌... هنرمندان انقلابی به خوبی ایفای نقش نمودند ولی آثار آن ها در کنج خانه ها خاک می خورد و به دلیل عدم نشر در زندگی مردم نمودی ندارد. 
چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان با بیان این‌که هنرمند باید به لحاظ تکنیک و خلاقیت و محتوا حرف جدیدی داشته باشد تا بتواند جریان سازی کند، گفت: علاوه بر این ها، هنرمند باید بتواند سر بزنگاه خلق اثر کند و با روش های خلاقانه جامعه را اقناع کند.
چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ زبانی رساتر از زبان هنر نیست، افزود: بخشی از آسیب های اجتماعی ما به این دلیل است که غرب توانسته با زبان هنر مردم را توجیه کند اما ما در این زمینه هنوز کمیت مان لنگ است و امیدواریم با حمایت وسیع تر از هنرمندان متعهد و توجه جدی تر به هنر انقلاب اسلامی، قادر به مرتفع کردن این معضل باشیم.

برچسب ها: چهره سال

ارسال نظر